SIVUKARTTA     |     TULOSTA

 

 

Puulaaki 2016

 

1. LähiTapiola Areena

2. VeikonKone

3. T-Linja

 

4. Huru-Ukot

5. Napaketut

6. Rotarit

7. MRRS

8. VARE

9. Pasistit

10. Kyykkä team

11. Vesamot 

 

Ilmoittautuneet joukkueet:

 

Team 1:  Napaketut: Timo Matarmaa, Rami Matarmaa, Sami Matarmaa, Ari Karilainen

Team 2: Veikon kone: Eki Mäkeläinen, Seppo Välitalo, Seppo Mäkilä, Tiina Rajala, Juha Jalonen

Team 3: Pasistit: Heikki Ala-Nissilä, Pasi Sillanpää, Pasi Koivu, Pasi Kivilä, Iko Tuomola

Team 4: Kyykkä Team: Jouko Pihtilä, Pertti Pihtilä, Pekka Sahla, Jarkko Leinonen, Pekka ja Eero Pihtilä

Team 5: Huru-Ukot: Heikki Enberg, Ilmo Vesterinen, Hannu Ruotsi, Simo Perho

Team 6: LähiTapiola Areena: Jarmo Sillanpää, Risto Varjamo, Marko Koivisto, Mika Matarmaa

Team 7: T-Linja: Jorma Rinne, Eeva Aaltonen, Jaakko Rinne, Timo Moisio 

Team 8: Vesamot: Simo Tapani, Asko Vesamo, Timo Vesamo, Pasi Vesamo, Johanna Vesamo 

Team 9: MRRS: Reijo Raitanen, Matti Mäkilä, Ilkka Raitala, Raimo Sikiö 

Team 10: VARE -Team: Eino Merta, Antti Kärkkäinen, Rauno Mäkelä, Väinö Karjala 

Team 11: Rotarit: Pentti Alanen, Tapani Kastio, Arto Laakso, Risto Jaakkola, Seppo Lehto 

 

 

 

 Pelisysteeminä käytetään Schenkel- lainausta, jossa haetaan vastukseksi koko ajan mahdollisimman samantasoista joukkuetta. Kaikki joukkueet pelaa samassa lohkossa. Puulaakin voittaa se joukkue, jolla on eniten voittoja (sarjapisteitä) kuuden pelatun pelin jälkeen. 

Pelit pelataan kuuden pään peleinä ja peli voi päättyä myös tasan. Voitosta saa kaksi pistettä ja tasapelistä yhden sarjapisteen.
Ensimmäisessä turnauksessa vastustaja määräytyy joukkuekoodin mukaan. Toisen pelin vastustaja määräytyy voiton tai tappion mukaan määrätyllä radalla. Niin, että voittajat ja häviäjät pelaavat vastakkain. Jos ensimmäinen peli päättyy tasan, voittajajoukkueen paikan ottaa se joukkue kumpi teki kyseisessä pelissä viimeisen pisteen.
Seuraaviin turnauksiin joukkueet sijoitetaan paremmuusjärjestykseen niin, että radalla yksi kohtaa pelivuorossa olevista kaksi parasta joukkuetta jne, kuitenkin niin, että jo kertaalleen kohdanneet joukkueet eivät kohtaa uudelleen tässä vaiheessa. Niillä joukkueilla joilla on vähemmän  pelejä pelattuna, heidän paremmuus muihin lasketaan suhteutettuna pelien määrään. Toisessa turnauksessa joukkueet 9-11 on sijoitettu tietyille radoille joukkuekoodin mukaan. 
Neljännessä ja ratkaisevassa turnauksessa on jo joukkueet 1 ja 2 pelanneet kaikki pelinsä ja he jännittävät mihin sijoitukseen heidän aikaisemmin pelatut pelit oikeuttaa. Joukkueet 10 ja 11 pelaavat kyseisessä turnauksessa vain yhden pelin. Joukkue 10 sijoittuu rankingin mukaan normaalisti pelipaikalle. Joukkue 11 ottaa joukkue 10:lle määrätyn vastuksen toisella pelikierroksella. Jos joukkue 10:n jättämän pelipaikan vastuksella on mahdollisuus voitolla varmistaa puulaakin voitto, mutta ei joukkue 11:lla tai päinvastoin, heille vaihdetaan uusi saman tasoinen vastus.
Sarjataulukossa tasapisteissä olevien joukkueiden paremmuuden määrää voitettujen päiden määrä.

Hyviä pelejä kaikille!
 

 

blank
blankblankblank
blank

© Curling Club Loimaa - Trival Oy